Вівторок
11.08.2020
03:59
ГоловнаРеєстраціяВхід
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Інформаційно-комунікативні технології в процесі викладання [2]
Загальне [3]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА У ПРОФЕСІЙНО-ТЕХ

 Людство неминуче вступає в інформаційну епоху. Фахівці вважають, що у світі розпочалося сторіччя інформатизації. Не стоїть осторонь цього процесу й наша держава, де останніми роками питанням інформатизації суспільства приділяють особливу увагу. У глобальному розумінні в процесі формування самодостатнього суспільства значна роль належить інформації, освіті та формуванню практичних навичок. Адже саме вони є дієвими засобами поширення коректної інформації про кращі технології та досвід, що сприяє досягненню ефективності в масштабах суспільства. В системі показників розвитку інформаційного суспільства велике значення має розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (надалі ІКТ) в освіті. Взагалі ІКТ можна визначити як сукупність різноманітних технологічних інструментів і ресурсів, які використовуються для забезпечення процесу комунікації та створення, розповсюдження, збереження та управління інформацією. Під цими технологіями розуміють комп’ютери, мережу Інтернет, радіо та телепередачі, а також телефонний зв'язок. Перехід до ринкової економіки вніс певні зміни в систему громадського харчування. На зміну великим підприємствам громадського харчування з’явилось багато приватних, орендних, спільних підприємств з високим рівнем обслуговування, із застосуванням новітніх технологій, сировини, найсучаснішого обладнання. Тому на сьогоднішній день підготовка висококваліфікованих фахівців для підприємств ресторанного сервісу дуже важлива. Змінюється світ і підхід до навчання в освіті не може лишитися таким, яким він був багато років тому. Зміни в галузі професійно-технічної освіти (надалі ПТО) та виробництві відбуваються постійно, тому викладання предметів, наприклад, «Технологія приготування їжі», «Організація виробництва та обслуговування», «Устаткування підприємств», «Сировина та матеріали» при підготовці кваліфікованих робітників по професіям: кухар, кондитер, бармен, офіціант для ресторанного господарства потребують використання сучасних педагогічних технологій, застосування методів, які сприяють розвитку творчих засад особистості з урахуванням індивідуальних особливостей учасників навчального процесу. Наявність комп’ютерної техніки в професійно-технічному навчальному закладі (надалі ПТНЗ) дає можливість педагогам використовувати в роботі електронні підручники, атласи, віртуальні лабораторії, тестові засоби контролю та інші електронні засоби навчання. Відповідно до зазначеного викладач повинен забезпечити процес навчання, застосовуючи різноманітні завдання нового взірця, використовувати ІКТ. Впровадження ІКТ в процес навчання допомагає зробити цей процес для учнів цікавим, полегшує сприйняття навчального матеріалу, сприяє підвищенню пізнавальної активності, активізації навчальної діяльності. Сьогодні викладачам доводиться навчати нове покоління дітей, вони з народження оточені різною сучасною технікою, люблять і вміють користуватися нею, тому їм легше поринути в процес навчання, якщо викладач даючи можливість показати учням свої знання по предмету, може показати себе у володінні технічними засобами. Користуючись джерелами Інтернету викладач урізноманітнює організацію навчального процесу, навчає учнів використовувати найкраще з того, що може дати нам розвинена техніка сучасності. Використання ІКТ в професійно-технічних навчальних закладах ( надалі ПТНЗ ) у процесі навчання поглиблює знання учнів, забезпечує їх професійну спрямованість, допомагає зрозуміти економічні й соціальні зміни у суспільстві, що сприяє формуванню у учнів підприємницької компетентності. Формування у учнів підприємницької компетентності забезпечить готовність учнів швидко адаптуватися в самостійному житті, інтегрувати здобуті знання у практичній діяльності, реалізовувати свої здібності, цілеспрямовано використовувати власний потенціал як для самореалізації, так і в інтересах суспільства, держави. Таким чином, творчий підхід дозволяє педагогу максимально ефективно використовувати в роботі багатий інструментарій, який надають сучасні комп’ютерні освітні технології для забезпечення широких можливостей розвитку, навчання та виховання особистості, у результаті чого вона буде підготовлена до активного самостійного життя в інформаційному суспільстві. Використання ІКТ в ПТНЗ не повинно обмежуватися тільки процесом навчання. ІКТ повинні забезпечувати можливість їх використання для розширення інформаційно-комунікативного середовища ПТНЗ, забезпечуючи проведення батьківських зборів у режимі реального часу в мережі Інтернет; участі у відео нарадах; проведенні конференцій та інших заходах. Державні стандарти ПТО визначають чітку мету навчання у ПТНЗ – забезпечити народне господарство кваліфікованими фахівцями озброєними системою знань, умінь, навичок, готовими до життєдіяльності, активної і творчої праці, які вміють діяти, саморозвиватися та вдосконалюватися інтелектуально, морально і фізично. У зв’язку із зазначеним, одним із першочергових завдань педагогів у ПТНЗ є постійне вдосконалення педагогічної майстерності, необхідності освіти протягом всього життя, адже педагог – не лише той, хто все життя вчить, а той хто все життя вчиться. Підводячи підсумки можна з впевненістю сказати, що використання персональних комп’ютерних засобів, практично необмежені масштаби Інтернету, науково-технічний рівень його комунікативних можливостей забезпечать: удосконалення навчально-виховного, виробничого процесів, розширення інформаційно-комунікативного середовища ПТНЗ, формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців ресторанного господарства у ПТНЗ

Категорія: Інформаційно-комунікативні технології в процесі викладання | Додав: Teacher (01.12.2018)
Переглядів: 120 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Copyright MyCorp © 2020uCoz